Announcement

Collapse
No announcement yet.

Økern´s "Lyd" tralle

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Økern´s "Lyd" tralle

Ja..
    Opsettet jeg har ser vel dere på som dritt. hehe.
    Lavbudsjetts greier. Og ingenting er fint gjort.

Har RF Punch elementer i hele bilen. 5,25" i dørene forran, 6x9" i hattehylla og en 10" i bagasje.
    Har 4" høyt. elementer i dash. Dette er no billig shitt jeg kjøre bare for og gjøre jobben med kabler.
    Blir RF der og snart.

Bruker en lånt Pioneer cd spiller. Type 4 år gammel, men dog fortsatt rimerlig bra !
    Er ute etter ny..

Bruker Dynabel forsterker på frontsett og 6x9". 4" i dash drives av cd spiller, og sub av en Alpine V-power forstk. (2/1 kanals)

Stinger kondensator på 1 farad.

Er veldig fornøyd i grund. Har til nå brukt under 9 tusen på anlegget. Alle elementer er kjøpt nye, mens forst. er kjøpt brukte. (Samt kondensatoren)
    Eneste er at det ikke ser så pent ut.

Bilder:...

Er ute etter ny cd spiller og mer bass i bilen. Elementet, som koster litt over tusen lappen, spiller utrolig bra kontra pris. Men. Vil liksom ha litt mer ! (Er vant med dobble 15" CW inne på rommet sååh)

Har kommet opp med 3 løsninger:

1: kjøpe RF Power element (10")
    2. Dobble 10" (Har ingen aning på type elementer her)
    3. Singel 12" (Kicker/RF)

Hva tror dere hadde vært best av disse 3 ?

Og. Vil jeg få bedre bass om jeg snur elementet ? Slik at magneten syns. Er bassrefleks kasse.
    Last edited by Oekern; 11-08-2008, 22:14.
    VW Corrado - Prosjekt bil
    Mitsubushi Lancer - Bruksbil
    It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
    I´m BANKRUPT - A G60 owner

Prisen på anlegget er likegyldig, moro trenger ikke koste penger. Og man driver vel med bilstereo fordi det er moro?

To 10-tommere vil ha litt mer membranareal enn én 12-tommer, men vil også være dyrere og sannsynligvis kreve litt mer plass. Men hvorfor ikke en 15-tommer? Du vil ikke få bedre bass av å snu elementet nei, det vil bare se tøffere ut.

Comment

det beste hadde vel blitt å styre unna rockford å gå for et brukbart merke

men to 10" er ikke dumt det
      MVH, Øivind Sandvik
      sigpic
      www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
      www.sandviksbassogbongel.com

Comment

Har en RF p3 10" liggende om du ønsker å kjøpe! Skal få den til god pris
        Pioneer - Hertz - Zealum
        Prosjekt Volkswagen Passat 3B
        Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

Comment

Hvilken løsning du bruker er jo helt opp til deg om du skal ha mest mulig trøkk koster det jo ikke mye mere for 2x12" enn 2x10", har en RF p3 12" som du kan få kjøpe til en kurrant pris om du ønsker det.

Lykke til uansett
          Pioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd

Comment

Takker for respons.
            Jeg er faktisk veldig fornøyd med RF jeg.

Hmm. Vet ikke om det bil utgjøre så store forskjellen og gå opp til P3, da jeg nå har P2. Ellers takk for inspill

En 15 tommer ? Er du gæren. Jeg har verken plass eller forsterker til det. Enkelt og greit. + at en 15 tommer blir bare overkill.

Trooor jeg går for dobble 10". Men som du sier mrZipp0, så er det vel ikke så veldig mye mer kr man må ut for 2 x 12"

Bør jeg gå for ferdigbygde greier, eller kjøpe kasse og elementer sepparat ?
            Sisstnevnte er kanskje best for plassen sin skyld, men da var det jobben med og finne elementer til kasse volumet.. hmmm

Har dere noen anbefalinger her ?

Comment

Originally posted by NoZ_87 View Post
              det beste hadde vel blitt å styre unna rockford å gå for et brukbart merke

men to 10" er ikke dumt det
              ja kjøp heller no dritt som Hertz eller sånn...
              Reinhardt

Comment

Originally posted by vwboy View Post
                ja kjøp heller no dritt som Hertz eller sånn...
                mente du at at RF er bra nå? eller var det ironi?
                er ikke så veldig klar i dag jeg
                Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

Comment

Merker kan diskuteres i det uenderlige. Uansett hva andre syns er bra, så er det alltid noen som ikke er fornøy med dette merke og fåretrekker andre.. Nok OT.

Hva tror dere er best ? Kjøpe ferdig bygd kasse. Eller sette sammen selv ?
                  Noen som har noen tip som hva ?
                  Bagasjen min er liten. (Har en liten coupe sportsbil) Så kjekkt med noe lite egentlig.

Comment

RF er bra til sitt bruk, trøkker heftig så å kalle det for dritt blir feil (akkurat som jeg skrev dritt om Hertz - som er et bra merke).
                    Men som trådstarter skriver, dette er det mange forskjellige meninger om.

Ang det med å få plass til sub bak ville jeg ha bygd noe selv. Ferdigkjøpte kasser er ofte "klumpete" og lite tilpasset akkurat din bil. Det finnes flere elementer som klarer seg med relativt små kasser. Og holder du deg til 10" er sjansen stor for at du skal lykkes med litt ekstra bagasjeplass også
                    Reinhardt

Comment

sa ikke at RF direkte var dritt... men min mening om merket er ikke langt unna.. har hadt veldig mye problemer med det merket.

men uansett da jeg ville gått for å bygge kassa selv
                      MVH, Øivind Sandvik
                      sigpic

Comment

Ja. Det er jo lett for dere og si :P
                        Jeg klarer ikke og lage kasse selv. Eller. Altså.
                        Jeg får det til. Men om den blir tett, stabil og bra bygd er en heeelt annen sak !

Men. En kamerat av meg viste meg en side hvor du kan bygge kassa akkurat slik du vil, også produserer de den ! Husker desverre ikke hva siden het, men det er kanskje noen av dere som også vet om den ?

RF har jo endel ferdig bygde kasser med elementer. En kasse md dobble 10" fra dem er kanskje ikke så dumt ?
                        Men på en annen side. Så må jeg ha noe som forst. min orker og dra.
                        Jeg vet ikke helt hvor mye V-powern min orker og dra jeg. Noen som vet ?
                        Alpine MRP - T130
                        Den dra 10" elementet jeg har nå BRA værtfall. Forsterkern blir ikke så mye varm etter lange perioder med høy spilling.
                        Last edited by Oekern; 13-08-2008, 13:43.

Comment

var ikke akkurat den store kraftpluggen da men, tenkte du å bruke denne som bassforsterker videre ogaå eller?
                          MVH, Øivind Sandvik
                          sigpic

Comment

Ja den er relativt liten teoretisk og fysisk. Men jaggu, den drar det dobbeltspola 10" jeg har nå som bare det. Blir ikke varmt i det hele tatt selv ved høy spilling over lengre tid! Så er rimerlig fornøyd med den (Også ga jeg bare 600 for den )
                            Jo.. Ja. Det var det som var planen da. Og bruke den videre som bassforsterker. Om økonomien ikke skulle gå i oppoverbakke

Comment

Originally posted by Oekern View Post
                              Om økonomien ikke skulle gå i oppoverbakke
                              Smell inn med en lotto-kupong så er du i boks til uka
                              Reinhardt

Comment

Working...
                              X